tisdag, juli 18, 2006

Jag har så mycket påbörjat

Jag har så mycket påbörjat. Projekt som jag vet att jag kommer att genomföra.
   Jag har så mycket påbörjat. Projekt som jag vet att jag inte kommer att genomföra.
   Jag har så mycket som jag ännu inte påbörjat. Projekt som jag inte vet om jag kommer att genomföra eller ens påbörja.
   Det tar aldrig slut. Varken idéerna eller projekten. Och det spelar ingen roll.
   Tiden räcker till. Tiden kommer aldrig att räcka till. Tid är allt jag har.
   Och jag har all tid i världen. Ett helt liv av saker jag påbörjar och avslutar.
   Och saker jag varken påbörjar eller avslutar.
   Det är underbart att inse att livet faktiskt är så.
   Och om man verkligen tror och menar att resultatet inte är det viktigaste. Utan att vägen är målet, och att målet är ständig utveckling. Då börjar livet nu. Och har redan börjat för länge sedan. Och kommer alltid att fortsätta.
   Så länge man lever.
   Och påbörjar saker.
________________________

Inga kommentarer: