söndag, december 04, 2005

Resa ut i rymden

Uppskjuten ur mina drömmar i en himmel större än mina föreställningar och mer ofantligt hisnande ändå, vrider jag mig genom den susande etern i en kosmisk spiral, utforskande det som utgör själva ramen för min tillvaro. Allt jag upptäcker förefaller mig nytt och särdeles fantastiskt, som ett underverk, ja eller som många underverk i en enda lång rad. Min riktning är konstant enligt en fastlagd bana som börjar i den punkt där mina drömmar först tog form. Slutpunkten är oformlig och än så länge obekant; jag bävar.

2 kommentarer:

SoulEvolver sa...

Hej. Det var längesen jag var här men jag är jätteglad att jag återvände. Jag får en underbar känsla när jag läser dina texter för jag känner igen mig i dina sinnesrum och ditt sätt att uppleva och uttrycka verkligheten. Det känns som hemma här :) Och dina bilder på Unterwasser - helt underbara.

Matti sa...

Hej Desillusionerad,
tack för dina ord! Det värmer i vinterkylan ...
Jag skriver ju inte lika ofta numera, men det känns fint att veta att mina texter uppskattas.