torsdag, februari 22, 2007

Snöflingor



Det faller snöflingor över Årsta. Vackert virvlande med vinden, uppåt och nedåt om vartannat. Svävande som små tefat, utomjordiska iskristaller utslagna på hög höjd, fallandes ner över planeten.

Jag har råkat ut för datamaskinshaveri, hårddiskkrasch var ordet. Ett års lagrade digitalkamerabilder upplösta i tomma intet, skingrade i intighetens eter, försvunna för evigt. Den hårda vägen har jag tvingats lära mig den sanna innebörden av det lilla ordet backup. Så himla enkelt egentligen, men man måste tydligen råka ut för det först innan insikten infinner sig.

Mitt ytprojekt fortgår i stillhet, i tystnad nästan. Varje dag läggs nya streck till. Jag upphöjer långsamheten till mitt ideal och följer det slaviskt. Bra saker tar tid.


________________________

Inga kommentarer: