söndag, februari 05, 2006

Ljus

Vinterljus. Gryningsljus. Dagsljus. Det är ljust ute. Det är ljust inne. Inuti. Ljus i hjärtat. Ljus i själen. So long, rullgardin. Flödande ljus. Spirande ljus. Helande ljus. Levande ljus. Ögonljus. Ljus musik. Ljusa bilder. Ljusa tankar. Ljusord. Ljusår. Ljusenergi. Stjärnljus. Månljus. Solljus. Osynligt ljus. Magiskt ljus. En upplyst värld. Stilla ljus. Långsamt ljus. Tyst ljus. Undervattensljus. Ovanmolnenljus. Människoljus. Ljusfält. Ljusenergi. Ett aldrig sinande, allting genomströmmande ljus.

7 kommentarer:

SoulEvolver sa...

Hej igen. Hoppas du mår bra och att livet behandlar dig schysst.

Jag har länkat till din sida från min och tagit mig friheten att kalla dig min broder. Jag kallar nämligen alla jag känner "själsligt" släktskap till mina bröder och systrar, vare sig de heter Herrmann Hesse och är litterära genier eller bor i Småvreta och heter Svensson, liksom...Hoppas det är okej :)

Matti sa...

Det är okej. Undrar vilken kategori jag faller i?

SoulEvolver sa...

Hej!

Är en aning förvirrad gällande var jag ska posta ett svar till dig, så jag gör det här med då.

Du faller under kategorin "Bröder och systrar" :)

Inget att tacka för. Vill självklart länka till de jag känner någon sorts samhörighet med.

Jodå, jag började nog teckna innan jag lärde mig gå, typ. Men det har inte blivit så mycket alls av den varan de sista tio åren. Vill gärna ta upp det igen, men samtidigt så ska det ju vara av rätt anledning. Jag tänker att jag inte ska teckna för att jag "borde" utan för att det är ett inre behov. Men behovet har väl inte varit så pockande sista åren... Men å andra sidan borde jag kanske väcka behovet genom att ta fram ritblocker och kludda lite och ge mig själv lite smak på tecknandet igen :)

Cosmopolis är nog inte ett självporträtt på den punkten att hon är lik mig rent fysiskt, men jag har nog såsom hon min inre blick fokuserad på himlen ;)

Hoppas du har det bra!

Matti sa...

Åhå, då föll jag i god jord. Fruktade ett tag att hamna under Småvreta.

SoulEvolver sa...

Hahaha. Nej, det var inte alls meningen att jag skulle kategorisera dig som något annat än en själsfrände ;)

Matti sa...

Fast å andra sidan inbillar jag mig att har man bara ett rikt inre liv kan man nog vara lycklig t.o.m. i Småvreta.

SoulEvolver sa...

Absolut, det tror jag med. Jag trivs rätt bra här borta i Småvreta. Även om det är rätt karga inre landskap emellanåt så vägs det upp av sporadiska små glimtar av grönskimmer och lummighet :)